کد خبر : 208904
تاریخ انتشار : جمعه 4 اسفند 1402 - 11:40

نیکلاس کیج هرگز برای نقش برنده اسکار خود دستمزد دریافت نکرد

نیکلاس کیج هرگز برای نقش برنده اسکار خود دستمزد دریافت نکرد

  به گزارش دانلود فیلم و به نقل از برخورد دهنده نیکلاس کیج با بیش از ۱۰۰ عنوان بازیگری به نام خود، یکی از شناخته شده ترین و سخت کوش ترین بازیگران هالیوود است. از زمان اولین حضورش در فیلم Fast Times در سال ۱۹۸۲ در Ridgemont High، او در کنار برخی از بزرگترین ستارگان

 

به گزارش دانلود فیلم و به نقل از برخورد دهنده نیکلاس کیج با بیش از ۱۰۰ عنوان بازیگری به نام خود، یکی از شناخته شده ترین و سخت کوش ترین بازیگران هالیوود است. از زمان اولین حضورش در فیلم Fast Times در سال ۱۹۸۲ در Ridgemont High، او در کنار برخی از بزرگترین ستارگان صنعت، و تحت هدایت برخی از مشهورترین کارگردانان آن ظاهر شد، در حرفه ای پربار که با انواع فراز و نشیب ها مواجه بوده است. کیج تقریباً در هر نوع فیلمی که می‌توان تصور کرد، از فیلم‌های محبوب و باکس آفیس گرفته تا فیلم‌های نادرست کمیک و فیلم‌برداری نادرست نقش آفرینی کرده است و در نهایت مجموعه‌ای از آثار را جمع‌آوری کرده است که بیش از ۶ میلیارد دلار در سراسر جهان به دست آورده است. این بازیگر همچنین به دلیل سابقه مشکلات مالی که او را به عنوان یکی از پردرآمدترین و پردرآمدترین بازیگران هالیوود از تخت سلطنت خلع کرده است، مورد توجه قرار گرفته است، اما شاید یک واقعیت کمتر شناخته شده این باشد که کیج هرگز برای یکی از بهترین هایش پول نگرفت و اسکار- برنده، نقش بن ساندرسون در ترک لاس وگاس.

 

«ترک لاس وگاس» درباره چیست؟

بر اساس رمان نیمه اتوبیوگرافیک ۱۹۹۰ جان اوبراین فقید با همین نام، ترک لاس وگاس به ترتیب به رابطه محکوم به فنا بین بن (نیکلاس کیج) و سرا (الیزابت شو)، فیلمنامه نویس الکلی و کارگر جنسی می پردازد. بن ناامید و خودکشی پس از از دست دادن خانواده و شغل خود، دارایی های خود را رها می کند، دارایی های خود را نقد می کند و از لس آنجلس به لاس وگاس سفر می کند تا خود را تا سر حد مرگ بنوشد. پس از عبور از مسیر با سرا، که واقعیت تلخش زیر نظر دلال لتونی یوری (جولیان ساندز) کار می کند، او را بر سر دوراهی می کشاند، دو روح گمشده رابطه دوستانه ای برقرار می کنند که به یک مارپیچ رو به پایین رو به افزایش تبدیل می شود.

سازش ناپذیر، قدرتمندانه، اما نه بدون لحظات نرمی و نرمی، ترک لاس وگاس یک کاوش تاریک در مورد خود تخریبی است. این فیلم در سال ۱۹۹۵ که مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و با بودجه ای اندک نزدیک به ۵۰ میلیون دلار فروش داشت، چهار نامزدی اسکار شامل بهترین بازیگر مرد برای فیلم کیج، بهترین بازیگر زن برای فیلم Shue و بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه اقتباسی برای کارگردان مایک فیگیس دریافت کرد و کیج تنها فیلم را به خانه برد. تحسین برای عملکرد او به گزارش هالیوود ریپورتر، با این حال، غرامت این بازیگر برای ایفای نقش بن ساندرسون به یک مجسمه طلایی محدود می شود.

 

نیکلاس کیج هزینه ۱۰۰۰۰۰ دلاری خود را برای “ترک لاس وگاس” پرداخت نکرد

ممکن است چیزهای کمی وجود داشته باشد که بتواند دستمزد ۱۰۰۰۰۰ دلاری یک بازیگر را جبران کند، اما مسلماً بردن اسکار یکی از آنهاست. کسب چنین شناختی برای یک مجری یا صنعتگر هر حرفه ای، به ویژه برای کسی که اولین نامزدی خود را دریافت می کند، رویایی است که به حقیقت می پیوندد. نیکلاس کیج که در کنار آنتونی هاپکینز، شان پن، ریچارد دریفوس و ماسیمو ترویسی نامزد شده بود، زمانی که در مسابقه بهترین بازیگر مرد در سال ۱۹۹۶ پیروز شد، در یک گروه با استعداد حضور داشت. وقتی برای دریافت جایزه‌اش روی صحنه رفت، با فروتنی اعلام کرد: “اوه پسر. بودجه ۳.۵ میلیون دلاری، مقداری فیلم ۱۶ میلی‌متری ریخته شده است، و من یکی از اینها را نگه می‌دارم. می‌دانم که گفتن این حرف بد نیست، اما من فقط عاشق بازیگری هستم.”

او ممکن است بالاترین افتخار هالیوود را دریافت کرده باشد، اما چک حقوق نیکلاس کیج برای ترک لاس وگاس هرگز از طریق پست به دستش نمی رسد. پر مایک فیگیس، یکی از حامیان مالی فیلم، لومیر پیکچرز، نه تنها از پرداخت کیج، بلکه دستمزد ۱۰۰۰۰۰ دلاری کارگردان نیز خودداری کرد. فیگیس می‌گوید: «آنها گفتند که فیلم هرگز سودی نبرده است.» این ادعای کنجکاو با توجه به فروش چشمگیر گیشه لاس‌وگاس با بودجه ۳.۵ تا ۴ میلیون دلاری است. اما فیگیس در مورد نادیده گرفته شدن، اراده بدی ندارد. او اذعان می کند: “هر چه باشد. منظورم این است که بعد از آن حرفه من دوباره اوج گرفت و فیلم بعدی که ساختم، واقعاً دستمزد خوبی گرفتم.” و نیک در عرض یک سال ۲۰ میلیون دلار از فیلم به دست می‌آورد، بنابراین خیلی خوب بود.

 

سر و صدا کردن بیش از ۱۰۰۰۰۰ دلار پس از برنده شدن در اسکار و تبدیل شدن به یکی از پردرآمدترین بازیگران هالیوود ممکن است به عنوان یک چیز کوچک تلقی شود. مانند مایک فیگیس، نیکلاس کیج به نظر می‌رسد که وقتی درهایی را که در نتیجه تحسینی که دریافت کرده بود باز می‌شد، برای خروج از لاس وگاس به عنوان آب زیر پل تلقی نمی‌کرد. به گفته کارگردان، کیج قلب و روح خود را برای این نقش گذاشت، و با سپاسگزاری در خدمت منابع محدود تولید فیلم و شخصیت خود بود، فیگیس خاطرنشان کرد که “او اساساً پیش تولید را به این معنا که یک سوئیت در Chateau گرفت، سرمایه گذاری کرد. مارمونت برای تمرین – او هر شب با مست شدن تمرین می‌کرد تا بتواند در حالت قرار بگیرد.” متأسفانه برای این بازیگر، سخت گرفتن در ترک لاس وگاس آخرین باری نیست که با پول به مشکل می خورد.

 

نیکلاس کیج بعداً در دوران حرفه ای خود با مشکلات مالی روبرو شد

برنده شدن اسکار می تواند شگفتی های خلاقانه و پولی برای حرفه فرد ایجاد کند و نیکلاس کیج نیز از این قاعده مستثنی نیست. پس از ترک لاس وگاس، A-lister در چندین فیلم موفق از جمله The Rock، Con Air و Face/Off بازی کرد که هر کدام در باکس آفیس امتیاز بالایی کسب کردند و کیج را به یک ستاره اکشن با حسن نیت تبدیل کردند. رگه داغ او تا دهه ۲۰۰۰ با دومین نامزدی اسکار برای بازی اش در فیلم اقتباس ادامه یافت، اما موفقیت این بازیگر در زمانی که آشفتگی های مالی به وجود آمد، با مانع مواجه شد. کیج در ۶۰ دقیقه فاش کرد: «من بیش از حد روی املاک سرمایه گذاری کردم. بازار املاک و مستغلات سقوط کرد و من نتوانستم به موقع از آن خارج شوم.»

او با بدهی ۶ میلیون دلاری، از اعلام ورشکستگی امتناع کرد و در عوض تصمیم گرفت تا با حضور در فیلم‌های مختلف، بدون در نظر گرفتن کیفیت، بدهی خود را جبران کند. کیج که به خوبی می‌دانست که نقش‌هایی را بازی می‌کند که ممکن است در دوره‌های قبلی در دوران حرفه‌ای‌اش غیرقابل تصور باشد، اما حس درستکاری و اشتیاق خود را حفظ کرد. حتی اگر فیلم در نهایت تلخ باشد، آنها می‌دانند که من با آن تماس نمی‌گیرم و هر بار برایم مهم است.» این بازیگر وفادار به قول خود، همچنان نقش‌هایی را ایفا می‌کند که او را به چالش می‌کشد، لذت می‌برد و الهام‌بخش او می‌شود، و در فیلم‌های کمتر شناخته‌شده‌ای مانند جو، مندی و خوک بازی‌های خیره‌کننده‌ای انجام می‌دهد و ژانرهای مختلف را به گونه‌ای بررسی می‌کند که تماشاگران را در حدس زدن نگه می‌دارد. چه چیز دیگری در آستین اجرایی خود دارد. 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 8 در انتظار بررسی : 8 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دانلود اهنگ جدید

چند نمونه رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح